Nasze projekty
Projekty i akcje realizowane w naszym przedszkolu
1. „Zuch przedszkolak”
Naczelnym celem projektu jest wykorzystanie elementów metodyki zuchowej w rozwijaniu samodzielności i zaradności dzieci orz przyswajaniu norm i zachowań społecznych. Budowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, zdobywanie nowych umiejętności oraz wiedzy przez zabawę „w coś, w kogoś”. Uwrażliwienie na piękno przyrody, praca w grupach.
2. „Z Kicią Kocią maluchy zmieniaj a się w zuchy”
Projekt realizowany w 3 latkach – celem projektu jest propagowanie czytelnictwa wśród najmłodszych przedszkolaków, łagodna adaptacja do warunków przedszkolnych poprzez utożsamianie się z bohaterami książkowymi oraz rozwijanie potencjału poznawczego dzieci. Projekt ma za zadanie ułatwić dzieciom adaptację do warunków przedszkolnych w sposób łagodny i dla nich przyjemny, zachęcać do samodzielnego sięgania po literaturę dziecięcą, popularyzować czytelnictwo wśród najmłodszych. Dzięki realizacji poszczególnych zadań w oparciu o treść wybranej książki, przedszkolaki będą miały możliwość poczuć się jak bohaterowie opowiadania, przeżyć podobne przygody, wczuć się w podane sytuacje.
3. „Matematyczne zabawy ze smokiem „
Projekt realizowany w 4 latkach – celem projektu jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych, zachęcanie dzieci do różnorodnych działań matematycznych, stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy ale i również zapobieganie ewentualnym niepowodzeniom
w uczeniu się matematyki.
4. „Zabawa sztuką”
Projekt realizowany w 5 latkach – głównym celem projektu jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej. Dzieci poznają różne techniki plastyczne, poznają dzieła oraz ich twórców. Rozwijają poczucie estetyki i wrażliwości na piękno, swoją kreatywność i twórczość.
5. „Międzykulturowość”
Projekt realizowany w 6 latkach – celem projektu jest kształtowanie postawy szacunku dla polskiego dziedzictwa kulturowego, rozwijanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową, zapoznanie dzieci z kulturą innych narodów, wprowadzenie dzieci w świat wartości uniwersalnych, takich jak dobro, przyjaźń, równość, braterstwo, budzenie zaciekawienia otaczającym światem, integracja dzieci między grupami, pokonywanie barier między narodami – poznanie języka sąsiadów, tradycji, obyczajów i dorobku kulturowego miast.
6. „Bohater tygodnia”
„Bohater tygodnia” to projekt, którego celem nadrzędnym jest wdrażanie dzieci do życia społecznego. Zaletą jest nabywanie wzorowych zachowań i dawanie przykładu poprzez obserwację. Dzieci mają możliwość przez cały tydzień wyróżnić się czymś szczególnym. Celem jest zwrócenie uwagi na wszystkich kolegów i koleżanki oraz dostrzeżenie różnorodności grupy.